Skip to main content

Sinds juli dit jaar staat er een éxtra bijzonder boek op de boekenplank van phbm, namelijk ‘Zo creëer je waarde in de slimme stad’. Wat maakt dit boek zo speciaal? We schreven er zelf aan mee!

Waarde gaat niet alleen maar over geld. Waarde gaat over wat we belangrijk vinden in onze leefomgeving , wat onze stad waardevol maakt. Door technologisering en digitalisering verandert de leefomgeving en wat we daarin waarderen in rap tempo. Met behulp van techniek kan van alles, maar wat willen we eigenlijk? En hoe realiseren we dat? Daar gaat dit boek over.

Één van de tools die phbm samen met andere partners van de City Deal ‘Een Slimme Stad, Zo Doe Je Dat’ heeft ontwikkeld, is het Bewustwordingsmodel. Dit model helpt organisaties en teams de vraag ‘hoe slim is onze stad?’ en ‘hoe ver willen we gaan?’ te beantwoorden. Vanuit verschillende invalshoeken (zoals: hoe richten we de samenwerking, diensten, technologie in?) geeft het model inzicht in de ‘gradaties van slimheid’ in de stad.

phbm zet een stapje extra. Wij voegen vanuit onze expertise nog twee disciplines toe: wat zijn de gevolgen van gradaties van slimheid voor ethiek en mobiliteit? Waar ligt voor jou de optimale balans?

Wil je dat Bewustwordingsmodel wel eens zien? Download het boek gratis (of koop een fysiek exemplaar) via https://lnkd.in/eQYiT8bc en blader dan naar pagina 124 en 125. Vergeet ook het artikel ‘Wie maakt de slimme stad leuk?’ op pagina 95 niet te lezen.

Benieuwd naar phbm’s toegevoegde visie op ethiek en mobiliteit? Of wil je leren over het ontstaan en gebruik van het Bewustwordingsmodel en help je ons het te optimaliseren? Doe mee aan de (net)werksessie voor smart city experts op donderdagmiddag 13 oktober in Amsterdam: https://lnkd.in/eUSSWeSF

Het boek ‘Zo creëer je waarde in de slimme stad’ kwam tot stand op initiatief van de Future City Foundation in samenwerking met 18 publieke en private partners.